logo
EN
Intro

Technický marketing: Prodáváme kohouty na ropovody (a daří se)

Představte si kohoutek na vodu velký jako auto. Tak vypadá typický výrobek nizozemské firmy ControlSeal. Jen jím nepoteče voda, ale ropa.
Jak se takové kohouty prodávají? Těžko. Potřebujete se dostat do hlavy konkrétním odběratelům, dlouhodobě se jim připomínat – a možná časem získáte zakázku v hodnotě milionu eur.
Většina markeťáků by se před takovým oborem schovala za kávovar. My jsme si vyhrnuli rukávy a pustili se do práce.
Dnes i díky nám najdete výrobky ControlSealu po celém světě.

Dostaneme do světa i vás.

Ozvěte se
Kdo

ControlSeal, nizozemský výrobce ventilů na ropovody

Kdy

od roku 2015

Co

Zafixovat značku ControlSeal v paměti relevantních lidí.

Z neznámé alternativy světovou špičkou

Před pár lety ovládala většinu trhu jediná společnost. ControlSeal byl světová dvojka, kterou ale odběratelé neznali.

Dnes je vše jinak. Vynořila se řada dalších firem, ale postavení ControlSealu stojí na pevných základech. Odběratelé vědí, že ControlSeal je sice dražší, ale podstatně kvalitnější než jeho napodobeniny.

Z neznámé alternativy se vypracoval na světovou špičku.
To je síla značky v B2B.

slider slider
arrow left
arrow right

Přesné cílení

Víte, co vám otevře dveře na jednání o dodávce ventilů za milion eur? To, že vám zákazník věří. Přesně na tom pracujeme u ControlSealu.

Nepřivádíme na web davy zákazníků. Pravidelně se připomínáme jen hrstce relevantních lidí.

Vytipovali jsme si odborné weby, na které chodí potenciální zákazníci. Na nich zobrazujeme bannery skrze programatický nákup. Konkurenty ControlSealu to nenapadlo, a tak nás zobrazení banneru stojí minimální investici.

Co je důležité:

  • Bannery na těchto webech primárně budují povědomí o značce, nejde nám o prokliky.
  • Nicméně uživatele, kteří se prokliknou, zachytíme do remarketingu a připomínáme se.
  • Vyhodnocujeme, které weby nesou nejlepší výsledky. Neefektivní weby škrtáme.

Dává vám náš přístup smysl? Ozvěte se. Posílíme i vaši značku.

„Z pohledu návštěvníka oborového webu to vypadá, že jsme obrovská společnost s masivní kampaní. Netuší, že cílíme velmi přesně a že stejné bannery jako on vidí jen hrstka vyvolených.“

Petr Hlavica campaign manager Fraternity

Trable s Googlem

Lidem, kteří hledají konkrétní produkty, zobrazujeme reklamu ve vyhledávání. Cílíme i na konkurenční kohouty a ukazujeme výhody našich.

Víme, že se zákazník rozhoduje klidně i měsíce. Proto využíváme remarketing a připomínáme spolehlivost našich ventilů.

S Googlem jsme museli překonat vtipný zádrhel:

Chtěli jsme lidem v reklamě ukázat parametry daného ventilu, protože právě ty zákazníky zajímají. Google nám to zatrhl, protože se mu nezdálo množství speciálních znaků v jedné reklamě.

Děkujeme, Google.
Ale nevadí, my jsme si poradili.

Veletrh v Teheránu: ControlSeal na každém kroku

Všichni důležití lidé z oboru se setkávají na veletrhu v Teheránu. Toho jsme využili.

  • Lidem, kteří hledali veletrh, jsme zobrazovali reklamy a zvali je na náš stánek.
  • V době konání veletrhu jsme ukazovali reklamu všem lidem v areálu veletrhu.

Dosáhli jsme svého. Za zástupci ControlSealu se zastavilo více lidí a jednali s nimi otevřeněji než kdy dřív. Už pro ně nebyli „nějaký ControlSeal“, ale „TEN ControlSeal“. Spolehlivý dodavatel, se kterým chtějí jednat.

Celosvětová kampaň: Evropa nás zná, Indie se nevyplatí

Kampaň ControlSealu pod naším vedením běží celosvětově.

Časem jsme objevili specifika jednotlivých trhů:

  • V Evropě se nám daří. ControlSeal nabývá na známosti, evropské firmy rády zaplatí jeho kvalitu. Konkurenti netlačí do reklamy, což je pro nás výhodná pozice.
  • Ameriku dobýváme postupně. Konkurence je větší, reklama dražší.
  • V Indii byly reklamy proti Evropě velmi levné… ale nenesly výsledky. Pro indický trh je kvalita ControlSealu příliš drahá.

„Bylo zajímavé objevovat možnosti a následně sledovat chování na Blízkém východě nebo Jihovýchodní Asii oproti klasickým západním trhům. Nakonec jsme optimalizovali až na úroveň jednotlivých zemí a všude si poradili. Pouze Írán a Čína pro nás zůtaly poměrně uzavřené.“

Radek Sedláček Head of Strategy, Fraternity

Víte, jak poznáte, že jste oslovili relevantní zákazníky?

Tak, že na vašem webu stráví hodně času, čtou si, interagují, stahují dokumentaci.

Nejlepší výsledky mívá přímá návštěvnost – tedy lidé, kteří zadali vaši webovou adresu a přišli sami. Dává to smysl, protože přišli dobrovolně a něco u vás hledají.

Nám se ale povedlo zacílit reklamy tak přesně, že se lidé přivedení reklamou chovají na webu lépe než ti, kteří přišli napřímo.

  • Na webu stráví průměrně 1 minutu a 5 sekund (lidé napřímo jen 56 sekund)
  • Míra okamžitého opuštění je 67 % (u přímých návštěv (78 %)

To nejdůležitější ale nezměříte. Sílu značky, která mluví za vás, než se vůbec objevíte na schůzce.

Jak je na tom vaše značka?

Otevírá vám dveře na schůzky?

Ozvěte se, zařídíme to. Zvládneme i náročné obory – ale toho už jste si asi všimli.

Ozvěte se
Aby náš web fungoval a aby se vám na něm líbilo, musíme vědět, co se na něm děje. K tomu používáme cookies. Díky nim také vidíte relevantní reklamu. Ale to vám nemusíme vysvětlovat, vždyť vy víte, jak to v marketingu chodí. Podrobně v článku o ochraně osobních údajů.
PŘIJMOUT NASTAVENÍ